TMR za pol roka s výnosmi 32,8 milióna EUR

30. júna 2014
TMR za pol roka s výnosmi 32,8 milióna EUR
TMR za pol roka s výnosmi 32,8 milióna EUR

DEMÄNOVSKÁ DOLINA (30. jún 2014) – Spoločnosť Tatry mountain resorts, a.s. (TMR) zverejnila výsledky za prvý polrok 2013/14 s výnosmi 32,8 milióna EUR.

TMR dnes zverejnila konsolidované výsledky za prvý polrok finančného roka 2013/14 (obdobie od 1. novembra 2013 do 30. apríla 2014). Výnosy TMR sa udržali na úrovni rovnakého obdobia v minulom roku, s miernym nárastom 0,8% na 32,8 mil. EUR. Ukazovateľ EBITDA (zisk pred úrokmi, daňami a odpismi) medziročne poklesol 8,7% na 11,1 mil. EUR a čistý zisk sa znížil o 61% na 2,8 mil. EUR.

Predseda predstavenstva a CEO TMR, Bohuš Hlavatý, skomentoval výsledky: „Máme za sebou pomerne ťažkú sezónu. Mali sme pomalý štart s extrémne miernymi zimnými teplotami a suchým počasím, hoci vďaka našim masívnym investíciám do stredísk v celkovom rozpočte 190 miliónov EUR, vrátane ultramoderného vybavenia stredísk, sme boli schopní ponúknuť našim návštevníkom plnohodnotný zimný zážitok na svahu aj mimo neho. Počas zimných sviatkov Nového roka a počas „zlatého týždňa“ sme dokonca naplnili naše hotely na maximum. Prípadné nie  najideálnejšie lyžiarske podmienky boli vynahradené Aquaparkom Tatralandia s jeho úspešným projektom Tropical Paradise s garanciou teplej klímy, ako aj širokým výberom après-ski podnikov na svahoch aj mimo nich. V druhom štvrťroku bola lyžiarska sezóna skrátená kvôli teplému počasiu a prevádzka lanoviek sa skončila veľkonočnými sviatkami. Vzhľadom na tieto ťažké podmienky, sa nám podarilo vykázať nárast výnosov o 0,8% s najväčším nárastom v hotelovom segmente, a to až o 10,1%.“

Hlavný segment Hory & Aquapark zaznamenal pokles výnosov o 3,3% na 23,7 mil. EUR, z toho Horské strediska poklesli o 5,0%, Aquapark si polepšil o 4,1%, Reštauračné zariadenia zaznamenali nárast o 2,6% a Športové služby & obchody vykázali pokles o 10,7%. Výsledky boli ovplyvnené extrémne miernou a suchou zimnou sezónou, ktorá bola kratšia oproti minulému roku končiac s Veľkou nocou. Do Horských stredísk celkovo prišlo 899 tisíc návštevníkov (osobo-dní), oproti 952 tisícom vlani. Aquapark Tatralandia si udržal návštevnosť na úrovni minulého roka s 210 tisícami. Napriek celkovému poklesu návštevnosti sa priemerná tržba na návštevníka zlepšila v strediskách, ako aj v reštauračných zariadeniach.

Hotelový segment posilnil celkové výnosy s rastom o 10,1% na 8,7 mil. EUR hlavne vďaka zvýšenej priemernej cene na úrovni hotelového portfólia o 16% ako aj každého hotela. Úspech hotelového segmentu je tiež výsledkom zamerania sa na zvyšovanie kvality hotelov a práce predaja. Verní hoteloví klienti sa opätovne do hotelov TMR vracajú a k výsledkom pomohli aj zahraniční klienti z rusky a poľsky hovoriacich krajín, ktorí si svoje pobyty rezervovali s veľkým predstihom bez ohľadu na poveternostné podmienky v strediskách, čo spôsobilo maximálnu vyťaženosť hotelov počas vrcholových termínov, ako počas „zlatého týždňa“ a Nového roka.

EBITDA medziročne poklesla o 8,7% na 11,1 mil. EUR hlavne kvôli osobným a prevádzkovým nákladom, ktoré sa zvýšili spustením nových lanoviek vo Vysokých Tatrách a v Jasnej Nízke Tatry na začiatku zimnej sezóny 2013/14 a kvôli otvoreniu nových zjazdoviek so zasnežovaním a nových reštauračných zariadení a obchodov. Čistý zisk dosiahol 2,8 mil. EUR, pričom 61% pokles bol spôsobený hlavne zvýšenými úrokovými nákladmi kvôli emisii dlhopisov v nominálnej hodnote 180 mil. EUR a čerpaním bankového úveru. Zisk na akciu
bol 0,41 EUR.

Do konca roka 2013/14 predstavenstvo očakáva naplnenie finančného plánu, t.j. rast výnosov o 5,9% na 57,560 mil. EUR a EBITDA na úrovni 19,052 mil. EUR. Výsledky TMR do konca finančného roka 2013/14, t.j. do 31. októbra 2014, budú závisieť od letnej sezóny v horských
strediskách, v Aquaparku Tatralandia a v hoteloch TMR. Počas leta TMR plánuje dokončiť väčšinu tohtoročných investícií, ktoré zahŕňajú renováciu vstupnej haly Aquaparku Tatralandia s novými výkonnejšími pokladňami, tropickým dizajnom, novými šatňami a technológiou a novú reštauráciu Medrano v Tatralandii.

Podrobnejšie výsledky sú k dispozícii na https://tmr.sk/pre-investorov/financne-informacie/.

Spoločnosť Tatry mountain resorts, a.s. (TMR) je top subjektom v oblasti cestovného ruchu v Strednej a Východnej Európe, ktorý vlastní a prevádzkuje atraktívne horské strediská a hotely. V Nízkych Tatrách TMR vlastní a prevádzkuje stredisko Jasná Nízke Tatry a hotely Wellness hotel Grand Jasná, Boutique Hotel Tri studničky, Chalets Jasná De Luxe, Horský Hotel Srdiečko a Million Star Hotel. TMR je zároveň vlastníkom Aquaparku Tatralandia. Ide o najväčší slovenský aquapark s celoročnou prevádzkou, ktorý ponúka okrem vodnej zábavy aj Tropical Paradise – špeciálnu tropickú halu s morskou vodou ako aj zábavu vo Fun Parku a ubytovanie v bungalovoch a apartmánoch Holiday Village Tatralandia. Vo Vysokých Tatrách TMR vlastní a prevádzkuje stredisko Vysoké Tatry s horskými lokalitami Tatranská Lomnica, Starý Smokovec a lokalitu Štrbské Pleso, ktoré TMR spoluprevádzkuje. Vo Vysokých Tatrách TMR tiež vlastní hotely Grandhotel Praha Tatranská Lomnica, Grandhotel Starý Smokovec a Hotel FIS Štrbské Pleso. TMR tiež vlastní 19% v spoločnosti Melida, a.s., ktorá si prenajíma a prevádzkuje stredisko Špindlerův Mlýn v Českej republike. V Poľsku TMR vlastní stredisko Szczyrk. TMR tiež vlastní a prenajíma tretím stranám hotely Slovakia, Kosodrevina, Liptov, Ski&Fun Záhradky a Bungalovy. Do konca roka 2013 sa preinvestovalo do rozvoja a modernizácie stredísk TMR takmer 190 mil. EUR. Akcie TMR sú obchodované na troch európskych burzách v Bratislave, Prahe a vo Varšave..