TMR hodnotí letnú sezónu 2017

25. septembra 2017
TMR hodnotí letnú sezónu 2017
TMR hodnotí letnú sezónu 2017

DEMÄNOVSKÁ DOLINA (25. september 2017) – Spoločnosť Tatry mountain resorts, a.s. (TMR) zverejnila hlavné ukazovatele letnej sezóny 2017 v strediskách TMR.

TMR zverejnilo hlavné ukazovatele uplynulej letnej sezóny 2017 – za obdobie od začiatku letnej sezóny v júni 2017 do 3. septembra 2017 – v porovnaní s rovnakým obdobím v predchádzajúcom roku. Porovnanie zahŕňa horské strediská – Jasná Nízke Tatry, Vysoké Tatry – Tatranská Lomnica, Starý Smokovec a Štrbské Pleso, zo zábavných parkov Aquapark Tatralandia, Legendia – Sliezsky zábavný park v Poľsku a hotely patriace do portfólia TMR na Slovensku. Hodnotenie nezahŕňa Szczyrkowski Ośrodek Narciarski (Szczyrk) v Poľsku, ktorý bol cez letnú sezónu mimo prevádzky.

Hlavné údaje:

  • Celkové tržby sa za letnú sezónu medziročne zlepšili o +13,7%
  • V Horských strediskách si návštevnosť lanoviek za porovnávané obdobie udržala úroveň minulého roka (-0,4%) 
  • V Zábavných parkoch sa počet návštevníkov za dané obdobie medziročne zvýšil o +11,1% 
  • V segmente Hotely sa obsadenosť mierne znížila vo váženom priemere o -4,1 percentuálnych bodov a priemerná denná cena sa zlepšila o +8,6%
  • Tržby z predaja lístkov na lanovky za dané obdobie stúpli o +0,5%
  • Tržby segmentu Zábavné parky sa medziročne zlepšili o +18,1%
  • Tržby hotelov medziročne stúpli o +21,1% 
  • Tržby v reštauračných zariadeniach narástli o +17,4% a v športových službách a obchodoch o +23,7%

K výsledkom sezóny sa CEO TMR Bohuš Hlavatý vyjadril nasledovne: „Aj napriek správam o výraznom oživení cestovania Slovákov, Čechov a Poliakov k moru vplyvom menej vypätej bezpečnostnej situácie v tradičných prímorských letoviskách sa nám podarilo v našich strediskách prakticky udržať návštevnosť na úrovni minulého roka, ktorý bol doteraz rekordným z pohľadu návštevnosti. Záujem o letné dovolenky sa prejavoval váhavejším tempom na začiatku leta ako tomu bolo pred letom 2016.  Highlightom vo Vysokých Tatrách bola ponuka Grandhotela Praha, ktorý prvé leto ponúkol svoj komfort pre klientov v nových renovovaných izbách, v Nízkych Tatrách sme obohatili ponuku o nový Hotel Pošta a zvýšený záujem sme zaznamenali aj o realitné projekty chaletov. V poľskom zábavnom parku Legendia odštartovala sezóna najväčšou horskou dráhou (Lech coaster), ktorá si získala veľkú pozornosť najmä medzi mladými návštevníkmi. Zákaznícky systém GOPASS v lete
prekročil hranicu 500 tisíc členov, veríme, že v tomto pozitívnom trende budovania vernostného programu budeme úspešne pokračovať aj v blížiacej sa zimnej sezóne.“

Leto z pohľadu klimatických podmienok bolo veľmi premenlivé, obdobia tropických horúčav pomerne často striedali výrazné vlny ochladenia spojené s dažďom, čo má v letnej sezóne výrazný vplyv na návštevnosť tak horských stredísk, ako aj zábavných parkov. 95% návštevníkov Horských stredísk TMR počas leta už tradične pochádzalo zo Slovenska, Česka a Poľska. Podiel slovenských klientov v Horských strediskách nám oproti minulému roku narástol o 2 percentuálne body, podiel Poliakov sa medziročne nezmenil, avšak podiel českej klientely poklesol o 3 percentuálne body oproti minulému roku. Práve česká klientela zaznamenala minulý rok rekordný nárast, takže tohtoročný mierny pokles jej podielu je prirodzený a očakávaný, pripisujeme ho najmä zlepšenej bezpečnostnej situácii v tradičných prímorských letoviskách.

V Aquaparku Tatralandia opäť dominovala najmä slovenská klientela, ktorá medziročne vzrástla o 1,3 percentuálneho bodu. Park Legendia navštevovali skoro výhradne poľskí klienti.

V hoteloch patriacich do portfólia TMR mali slovenskí klienti podiel 41%. Naďalej rástol počet ubytovaných klientov z Poľska a Izraela, a to o 2%. Zásadné zmeny nastali v zložení klientov navštevujúcich ubytovacie zariadenie v areáli aquaparku, kde sme zaznamenali pokles klientov z Českej republiky. Ten si vysvetľujeme opätovným návratom záujmu o prímorské destinácie. Napriek poklesu môžeme ešte stále konštatovať, že Tatry a Liptov sú obľúbenou a vyhľadávanou destináciou pre klientov aj z Českej republiky.

_________________________________________________________________________________

Spoločnosť Tatry mountain resorts, a.s. (TMR) je top subjektom v oblasti cestovného ruchu v Strednej a Východnej Európe, ktorý vlastní a prevádzkuje atraktívne horské strediská, zábavné parky, reštauračné zariadenia, športové služby, obchody a hotely. V Nízkych Tatrách TMR vlastní a prevádzkuje stredisko Jasná Nízke Tatry a hotely Wellness hotel Grand Jasná, Boutique Hotel Tri studničky, Chalets Jasná De Luxe, Hotel Srdiečko, Hotel Pošta a Hotel Rotunda. TMR je zároveň vlastníkom Aquaparku Tatralandia. Ide o najväčší slovenský aquapark s celoročnou prevádzkou, ktorý ponúka okrem vodnej zábavy aj Tropical Paradise – špeciálnu tropickú halu s morskou vodou ako aj zábavu vo Fun Parku a ubytovanie v bungalovoch a apartmánoch Holiday Village Tatralandia. Vo Vysokých Tatrách TMR vlastní a prevádzkuje stredisko Vysoké Tatry s horskými lokalitami Tatranská Lomnica, Starý Smokovec a lokalitu Štrbské Pleso, ktoré TMR spoluprevádzkuje. Vo Vysokých Tatrách TMR tiež vlastní hotely Grandhotel Praha Tatranská Lomnica, Grandhotel Starý Smokovec, Hotel FIS Štrbské Pleso a Horskú ubytovňu  Hrebienok. TMR tiež nepriamo vlastní 9,5% v spoločnosti Melida, a.s., ktorá si prenajíma a prevádzkuje stredisko Špindlerův Mlýn v Českej republike. V Poľsku TMR vlastní 97% podiel v horskom stredisku Szczyrkowski Ośrodek Narciarski S.A. (Szczyrk) a 75% podiel v spoločnosti, ktorá vlastní a prevádzkuje Sliezsky zábavný park (Śląskie Wesołe Miasteczko) a 7,3% podiel v zábavno-edukačnom projekte prostredníctvom poľskej spoločnosti Korona Ziemi Sp. z.o.o. TMR tiež vlastní a prenajíma tretím stranám hotely Slovakia, Kosodrevina, Liptov, Ski&Fun Záhradky a Bungalovy. Do konca roka 2016 sa preinvestovalo do rozvoja a modernizácie stredísk TMR 230 mil. EUR. Akcie TMR sú obchodované na troch európskych burzách v Bratislave, Prahe a vo Varšave.