Tatranci modernizujú lanovku a upravujú zjazdovky

Tatranci modernizujú lanovku a upravujú zjazdovky
Tatranci modernizujú lanovku a upravujú zjazdovky
Stiahnuť PDF

„Strediská v Tatrách majú za sebou obrovský kus cesty. Každý návštevník a lyžiar zvlášť sa môže sám presvedčiť, že prešli výrazne pozitívnou zmenou a splnili dlhoročné očakávania klientov. V Tatrách máme moderné horské strediská, ktoré dokážu konkurovať aj tým stredne veľkým, alpským. Za päť rokov sa náklady do lanovej prepravy a infraštruktúry v Tatranskej Lomnici vyšplhali na viac ako 33 miliónov EUR,“ uviedol Bohuš Hlavatý, CEO TMR.

Investovanie do oranžovej 6-sedačkovej lanovky z Tatranskej Lomnice na medzistanicu Štart v roku 2010, do modrej 8-sedačkovej lanovky na Bukovej hore v roku 2011, či do novinky 15-miestnej gondoly, ktorá sa predstaví v zimnej sezóne 2013/14 sú prelomom v prevádzke horských stredísk. Vylepšenie bezpečnosti prepravy najmodernejším systémom lanoviek a tým väčšia odolnosť voči silnej veternosti v Tatrách sú argumentmi, prečo prichádza spoločnosť TMR s novou lanovkou.

„Výmena starých lanoviek, ktoré tu sú od 70. rokov 20. storočia a pomaly dosluhujú, je nevyhnutná. Preto budeme postupovať v dvoch etapách, v ktorých dôjde k nahradeniu 4-miestnej kabínkovej lanovky po celej jej dĺžke. Nová 15-miestna gondola umožní prevádzku aj vo veterných dňoch, ktorých bolo len v tejto zimnej sezóne 47. V konečnom dôsledku zvýši prepravnú kapacitu a zlepší komfort strediska,“ povedal riaditeľ lanových dráh Dušan Slavkovský.

Investície TMR do vysokotatranských stredísk sa podľa štatistických údajov zo samospráv kladne podpísali aj pod samotnú návštevnosť hôr. Za posledné 4 roky sa počet ubytovaných hostí vo Vysokých Tatrách zdvojnásobil. V roku 2012 prekročil hranicu viac ako 1 milión 100-tisíc návštevníkov. Nielen zmena v kvalite prepravy, ale najmä aktívna spolupráca s Oblastnou organizáciou cestovného ruchu Región Vysoké Tatry, či jednotlivými mestami a obcami, sú krokom k množstvu úspešných destinačných aktivít v Tatrách. „Dobrý domáci a zahraničný marketing, atraktívne pobytové balíky v našich hoteloch so zľavami, vernostná karta, zaujímavé eventy počas celého roka a množstvo atrakcií, či služieb sú priamym dôkazom toho, že ľudia oceňujú kvalitu, sú radi, že Tatry žijú a opakovane sa nám vracajú. Od roku 2010 sa v stredisku Tatranská Lomnica zvýšil počet klientov o 58 %,“ informoval brand manager Juraj Chovaňák.

Počas posledného predprázdninového týždňa sa v Tatranskej Lomnici začnú terénne úpravy zjazdoviek v lokalite Bukova hora a Skalnaté pleso. Sprievodným znakom počas investovania, dobudovania a úprav v strediskách je aj dočasný stavebný ruch a neporiadok, ktorému sa nedá vyhnúť. Po ukončení všetkých stavebných prác budú tak ako v minulosti vykonávané ozeleňovacie práce a revitalizuje sa vegetačný vzhľad terénu. „Všetky terénne úpravy, ktoré vykonávame sú možné iba po schválení v procese EIA – t.j. v procese posudzovania vplyvu na životné prostredie a všetkých následných rozhodnutí štátnej správy, kde sú zastúpené všetky relevantné orgány, teda aj orgány ochrany životného prostredia,“ konštatoval riaditeľ pre investície Vladimír Čukan.

Lyžiari nové zjazdovky ocenia už v zime. Obnoví sa stará pôvodná ľahšia červená zjazdovka „Esíčka“ zo Skalnatého plesa na Čučoriedky a nová zjazdovka „Bukova hora II“, ktorá bude ľahkou modrou zjazdovkou. „Terénne úpravy zjazdoviek prispôsobujeme klientele, ktorá sa nám zmenila. Menej zdatní lyžiari majú problém zjazdiť prudké úseky na červených zjazdovkách. Novými modrými zjazdovkami v dĺžke približne 2 km dostáva aj Lomnica charakter plne rodinného strediska, kde si lyžovačku užijú okrem freeriderov, či bežných lyžiarov aj rodiny s deťmi,“ povedal Čukan.

„TMR je silnou a investične zaujímavou spoločnosťou, ktorá dobudovala cestovný ruch vo Vysokých a Nízkych Tatrách, oživila, zatraktívnila strediská a neustále prispieva k rozvoju cestovného ruchu. Veríme, že 44 miliónov EUR, ktoré sme investovali do lanoviek, parkoviska, zasnežovania, rozšírenia ubytovacích kapacít, obchodov, hotelov a gastronómie a i. v Tatranskej Lomnici, sú jasným ukazovateľom nielen zlepšujúcej sa kvality služieb, ale aj života v regióne,“ uzatvoril Hlavatý.

Spoločnosť Tatry mountain resorts, a.s. je top subjektom v oblasti cestovného ruchu v Strednej a Východnej Európe, ktorý sám alebo prostredníctvom dcérskych spoločností vlastní a prevádzkuje atraktívne lyžiarske strediská a hotely v oblasti Nízkych a Vysokých Tatier. Patria sem strediská Jasná Nízke Tatry a hotely Wellness hotel Grand Jasná, Tri studničky, Chalets Záhradky De Luxe a hotel Srdiečko, vo Vysokých Tatrách spoločnosť TMR vlastní a prevádzkuje strediská Tatranská Lomnica, Starý Smokovec a hotely Grandhotel Praha Tatranská Lomnica, Grandhotel Starý Smokovec a Hotel FIS Štrbské Pleso. TMR tiež spoluprevádzkuje stredisko Štrbské Pleso a od zimnej sezóny 2012/2013 si prenajíma v spolupráci so spoločnosťou SMMR, a.s. aj horské stredisko Špindlerov Mlyn v ČR. TMR je zároveň vlastníkom Tatralandie. Ide o najväčší slovenský aquapark s celoročnou prevádzkou, ktorý ponúka okrem vodnej zábavy aj zábavu vo Fun Parku, relax v špeciálnej tropickej hale s morskou vodou, ako aj ubytovanie v bungalovoch a apartmánoch Holiday Village Tatralandia. TMR tiež vlastní hotely a prenajíma hotely Kosodrevina, Liptov a Ski&Fun Záhradky a Bungalovy. Do konca roka 2012 sa preinvestovalo do uvedených stredísk vyše 144 mil. €, tieto investície prispievajú k zvýšeniu št